El Ermitaño

Market buildings should not emulate typologies such as large supermarkets, because they present a very different customer-seller relationship from what traditional markets have had and should maintain. With these premises, the Ermitaño market project was born.

Status  Built
Typology  Marketplace
Client  Association of Merchants
"El Ermitaño"
Location  Lima, Peru
Completion  2017
Design  BALARQ / MOWL openstudio / Arq. Jorge Zaldivar S.

Collaborators
Patricia Diaz, Brayan Bravo, Laura Cardenas

The large food markets eliminate the direct deal with the buyer, leaving aside the friendly bond that is naturally generated in a traditional market.

With the "El Ermitaño" project, we thought it necessary to generate a unique and differentiated image from large markets, reinforcing the idea of a closer relationship with the buyer. With this premise we present a different project that invites exploration and visit, being presented in a friendly and welcoming way thanks to an appropriate and personal scale.

I grandi mercati alimentari eliminano l'affare diretto con l'acquirente, mettendo da parte il legame amichevole che si genera naturalmente in un mercato tradizionale.

Con il progetto del "El Ermitaño", abbiamo pensato necessario generare un'immagine unica e differenziata dai grandi mercati, rafforzando l'idea di un rapporto più stretto con l'acquirente. Con questa premessa presentiamo un progetto diverso che invita all'esplorazione e alla visita, essendo presentato in modo amichevole e accogliente grazie ad una scala adeguata e personale.



Read more 

The sales counters have been organized, according to the article, to favor a good orientation with respect to the location of the different areas of the market, and thus generate an easily recognizable internal order, making the visit more pleasant for the buyers.

I banchi di vendita sono stati organizzati, a seconda dell'articolo, per favorire un buon orientamento rispetto all'ubicazione delle diverse aree del mercato, e generare in questo modo un ordine interno facilmente riconoscibile, rendendo la visita più piacevole per gli acquirenti.