Born in Florence in 1985, Barghini graduated in advertising design in 2004 and subsequently trained in architecture. He received his master's degree with honors from the Faculty of Architecture of the University of Florence in 2012, after which he was contracted to work in Latin America. In Lima he gained professional experience, especially in the design of tall office and residential buildings. In 2016 Barghini won a scholarship and moved to Tokyo to pursue research on window systems at the University of Tokyo. In 2020 Barghini obtained a doctoral degree in engineering in the field of architecture.
Qualified architect (Florence) | Dr Eng (University of Tokyo, Sep. 2020)
Nato a Firenze nel 1985, Barghini si diploma in disegno pubblicitario nel 2004 e successivamente segue la formazione in architettura. Ha conseguito la laurea magistrale a pieni voti con lode presso la Facoltà di Architettura dell’Università di Firenze nel 2012, dopodiché è stato contrattato per lavorare in America Latina. A Lima ha acquisito esperienza professionale, soprattutto nella progettazione di uffici alti e edifici residenziali. Nel 2016 Barghini ha vinto una borsa di studio e si è trasferito a Tokyo per seguire la ricerca sui sistemi di finestre presso la l’Università di Tokyo. Nel 2020 Barghini ha ottenuto una laurea di dottorato in ingegneria nel campo dell’architettura.
Architetto abilitato (Firenze) | Dr Ing (Università di Tokyo, sett. 2020)
"In a world in constant transition towards sustainability, architects have the responsibility to involve the whole of society in the management of energy and comfort.
The ideal is to design architectures that inspire a 'creative life' towards nature. The first step is to consider the user's perspective and their adaptive behavior. The goal is to generate personalized comfort experiences and building systems that motivate towards a more active life and long-term sustainability.
In this context, analysis technologies and modeling are essential for expanding, establishing roots and communicating architectural visions."
"In un mondo in costante transizione verso la sostenibilità, gli architetti hanno la responsabilità di coinvolgere l’intera società nella gestione dell’energia e del comfort.
L’ideale è progettare architetture che ispirino una 'vita creativa' verso la natura. Il primo passo è considerare la prospettiva dell’utente e il suo comportamento adattativo. L’obiettivo è generare esperienze di comfort personalizzate e sistemi di costruzione che motivino verso una vita più attiva e una sostenibilità a lungo termine.
In questo contesto, le tecnologie di analisi e modellazione sono essenziali per espandere, stabilire radici e comunicare visioni architettoniche."